søndag den 4. marts 2012

DPD. Verdens dårligste kurér-firma

Ventede forgæves
Jeg vil gerne dele en oplevelse med jer. En oplevelse som jeg fornylig havde med kurér-firmaet DPD.
Jeg havde bestilt nogle varer i England..........Jeg havde et track & trace nummer, så jeg kunne følge min pakke på nettet - jeg kunne altså se hvor langt den var.
Jeg ser om morgenen at pakken er ude til levering, og derfor blir jeg hjemme den dag for, at være hjemme når chaufføren kommer......
Tiden går og der kommer ingen.....Jeg tjekker igen på nettet og ser til min overraskelse, at pakken pludselig står som leveret 1 time tidligere. Men what - jeg har ikke fået nogen pakke....

Løgnagtig chauffør
Jeg ringer til kundeservice og forklarer dem at jeg da ikke har modtaget nogen pakke.
De undersøger sagen og siger at chaufføren har sat pakken et sted - da jeg jo har givet fuldmagt til dette.
What, igen. Jeg har ikke givet fuldmagt til noget som helst. Men nå - hvor er pakken så stillet ? Jeg bor på 3. sal, så den må jo stå ude foran min dør så - men nej. Og under kældertrappen - nej. Og hvorfor fanden har chaufføren ikke ringet på hvis nu han alligevel har været her ?
Jeg beder dem tjekke med chaufføren hvor han har stillet pakken.....De undersøger det og vender tilbage og siger at chaufføren lige vil komme forbi og vise mig hvor den står.....Men nej - der kom ingen chauffør og han kunne tilsyneladende ikke fortælle hvor han havde stillet den.

Løgn igen
Nå, jeg stod så med en pakke som var forsvundet og måtte ringe til mine engelske leverandør, som jo så måtte sende mig en ny og selv ordne deres mellemværende med DPD.
Jeg sidder endnu engang og venter på pakken - den nye.......Jeg sidder fra kl 8.00 om morgenen og venter og render samtidig rundt med dør-telefonen i hånden, hvis nu chaufføren skulle finde på at ringe på, istedet for bare at gå ind i opgangen. Det meste af tiden sidder jeg i køkkenet hvor jeg kan kigge lige ned på p-pladsen.
Men hovsa - pludselig så står pakken som "forsøgt leveret" på nettet.....Der står at chaufføren har været her og at han ikke kunne komme ind pga han skulle indtaste en kode for at komme ind......Endnu engang løgn og latin. For det første er døren i opgangen ikke låst, før efter kl 19.00 og for det andet har der jo slet ikke været nogen og ringe på, eller noget.

Ligegyldig kørselskontor
Jeg ringer til deres kundeservice endnu engang. De giver min et tlf-nr til afdelingen i Kolding.
Jeg ringer dertil og blir mødt af en medarbejder, som nærmest er pisse ligeglad og næsten siger at det er mig der er fuld af løgn, da jeg forklarer ham hele forløbet. Chaufføren har jo været der når han påstår det, får jeg at vide.
Jeg forklarer bl.a at døren ikke er låst før kl 19.00 om aftenen, så det kan jo ikke passe at pakken er forsøgt leveret og at chaufføren ikke kunne komme ind. Til det, siger medarbejderen "det skal jeg ikke kunne sige" - NEJ men det kan jeg sgu.

Selvhenter 70 km væk
Jeg får at vide at de kan komme med pakken om mandagen - altså først efter weekenden......Men skal jeg så for 3. gang sidde og vente forgæves en hel dag, og derefter fyldes med løgn igen ? Nej du kan tro det skal være løgn......
Jeg vælger at jeg om aftenen, selv henter pakken, 70 km herfra. Fedt at bruge sin fredag aften på det - NOT.
Jeg blir mødt af en medarbejder på kontoret, som siger "den pakke har jeg hørt rigtig meget om" da jeg om aftenen tropper op for at hente den......Jeg forklarer ham kort om hele forløbet og han ryster på hovedet og siger "ja chaufføren har da slet ikke forsøgt at levere den"

Aldrig mere DPD
Magen til ringe firma, skal man da godt nok lede længe efter. Chaufførerne kan jo sige hvad de vil og bare udfylde deres sedler som de vil."Forsøgt leveret", "afleveret til naboen, efter fuldmagt" osv osv osv.
Jeg er begyndt at undersøge hvilke firma der leverer varerne, inden jeg bestiller dem og jeg forsøger så vidt muligt at undgå dem som bruger DPD.

Stjæler chaufførerne ?
Jeg kan ikke lade være med at tænke "hvor er min pakke egentlig"- den første, som chaufføren påstod var sat et sted......Den må jo være et sted....Og eftersom chaufføren slet ikke har været her forbi, så må han jo have smidt den af i en grøft, eller stjålet den selv.

Se iøvrigt deres trustscore og en masse anmeldelser af deres service, på
http://www.trustpilot.dk/review/www.dpd.dk. Skræmmende læsning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar